hawker
Member
Legendary Forum Member

Veni, Vidi, Vici!
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: Augustus 28, 2009, 23:54:27 » |
|
specs:
CPU: Intel Core i7 920 @ 3.5ghz Memory: 3GB Kingston valueram 1333mhz Moedebord: Gigabyte EX58-UD4P GPU: 2x Nvidia GTX275 SLI PSU: Cooler master Realpower M850 Watt HDD: 1x Samsung Spinpoint F1 750 GB ; 1x Samsung Spinpoint F1 1TB Behuizing: Cooler master HAF 932 CPU Koeler : Scythe Mugen 2
om echt mierenneukerig te doen, je zegt dat je 2x SLI hebt, ofwel een mooie quad opstelling. Ik zie maar 2 kaarten  . Anyway, das weer een up-2-date systeempje  . Nice ga je nu eindelijk serieus gamen dan? zucht 
|
|
|
|
|
|
Grass grows, birds fly, sun shines, And brother I hurt people. I'm a force of nature. If you were from where I was from, you'd be fucking dead. ~The Scout
|
|
|
hawker
Member
Legendary Forum Member

Veni, Vidi, Vici!
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: Juli 29, 2010, 13:55:38 » |
|
Nadat ik begin dit jaar mijn Kaarten heb vervangen voor een ATI HD5870, moet ik helaas melden dat deze vanochtend de geest heeft gegeven. Dus vandaag terug geweest naar de betreffende zaak waar ik werk, hem omgeruild en ben ik de trotse Eigenaar geworden van een Nvidia GTX480  Foto's volgen nog 
|
|
|
|
|
|
Grass grows, birds fly, sun shines, And brother I hurt people. I'm a force of nature. If you were from where I was from, you'd be fucking dead. ~The Scout
|
|
|
Fox
Global Moderator
Legendary Forum Member

Vosje
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: Juli 29, 2010, 16:55:36 » |
|
|
|
|
|
|
|
Chuck Norris knows Victoria's Secret. Chuck Norris once challenged Lance Armstrong in a "Who has more testicles" contest. Chuck Norris won by 5.
|
|
|
hawker
Member
Legendary Forum Member

Veni, Vidi, Vici!
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: Juli 29, 2010, 17:46:38 » |
|
20 euro duurder dan de kaart die ik had, dus dat valt wel mee 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vitrix
Member
Sr. Member

|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: Juli 29, 2010, 18:11:12 » |
|
Wel jammer dat die al zo snel kapot is, maar mooi kaartje. Hopelijk gaan mijn 2 HD5850 wel langer mee 
|
|
|
|
|
|
Nothing is True. Everything is Permitted.
|
|
|
Fox
Global Moderator
Legendary Forum Member

Vosje
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: Juli 29, 2010, 18:33:09 » |
|
Wel jammer dat die al zo snel kapot is, maar mooi kaartje. Hopelijk gaan mijn 2 HD5850 wel langer mee  Patser.. Hopelijk gaat mijn nieuwe GTX470 straks wel wat langer mee... 
|
|
|
|
|
|
Chuck Norris knows Victoria's Secret. Chuck Norris once challenged Lance Armstrong in a "Who has more testicles" contest. Chuck Norris won by 5.
|
|
|
|
Smokey
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: Juli 30, 2010, 09:36:16 » |
|
ik zit ook te kijken vanwege de release van Formula1 2010. Dacht ook om te kiezen voor 1 enkele 5870 of 2 5850's. Toch lees ik veel berichten dat crossfire en SLI niet altijd even stabiel functioneren dus waarom de hassle op de hals halen?
Ook zie ik Hawker van een bere setting afstappen (2x gtx 275 is toch behoorlijk snel) om te kiezen voor een enkele 5870. Daar moet toch ook een motief voor zijn.
Toch maar beter 1 dikke vette kaart??
Wie wil er nog een GTX 285 kopen? Begin oktober 1 jaar oud!!
|
|
|
|
|
|
Oh pitiful shadow lost in the darkness, Bringing torment and pain to others, Oh damned soul wallowing in your sin, Perhaps it is time to die. © Hell Girl
|
|
|
vitrix
Member
Sr. Member

|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: Juli 30, 2010, 18:00:31 » |
|
Ik heb tot dus ver nog geen enkel probleem tegen gekomen met 2x 5850. Draai allemaal heerlijk, maar het is natuurlijk een persoonlijke keuze 
|
|
|
|
|
|
Nothing is True. Everything is Permitted.
|
|
|
PhoeniX
Member
Legendary Forum Member

|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: Juli 30, 2010, 20:34:54 » |
|
No Hassle
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Geisha23v
Member
Full Member

|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: Augustus 03, 2010, 22:13:08 » |
|
ach mijn twee Nvidia's 7950GT's doen het ook nog...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hawker
Member
Legendary Forum Member

Veni, Vidi, Vici!
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: Augustus 03, 2010, 22:30:42 » |
|
ik zit ook te kijken vanwege de release van Formula1 2010. Dacht ook om te kiezen voor 1 enkele 5870 of 2 5850's. Toch lees ik veel berichten dat crossfire en SLI niet altijd even stabiel functioneren dus waarom de hassle op de hals halen?
Ook zie ik Hawker van een bere setting afstappen (2x gtx 275 is toch behoorlijk snel) om te kiezen voor een enkele 5870. Daar moet toch ook een motief voor zijn.
Toch maar beter 1 dikke vette kaart??
Wie wil er nog een GTX 285 kopen? Begin oktober 1 jaar oud!!
Nou, In theorie zijn 2x 275 sneller dan een enkele HD5870, Hier gaan we dan van uit dat een 2e kaart 100% prestatie winst geeft. Dit is echter niet zo en dit verschilt per game. Ene game haalt er ruim 90% uit, andere games nog geen 50% winst uit de 2e kaart. Ook is het zo dat bij een SLI opstelling het geheugen van de 2e videokaart niet bij het geheugen van de 1ste kaart wordt opgeteld. Ik had (volgens mij) 750 mb kaarten, het is op zich genoeg, maar dat is toch een nadeel. Mijn SLI opstelling functioneerde naar mijn mening niet helemaal lekker. Soms zelfs de indruk dat een enkele kaart beter presteerde dan mijn SLI  Dus ik een paar maanden terug beide kaarten verkocht en 70 euro bijgelegd voor een HD5870. Lekker weer een enkele kaart en voor de 3e keer weer een ATI (9800 pro, x1950 XT zijn voorgegaan). Kaart deed het prima en draaide eigenlijk alles op max, behalve metro 2033 op dx11 en max. Het enige waar ik iedereen op wil wijzen is bij de HD5xxx kaarten en de GTX4xx kaarten de optie "Tesselation". Tesselation laat als het waren de textures tot leven komen bij bepaalde dx11 games. Deze optie zit dus in zowel de ATI als Nvidia kaarten, echter presteert deze optie bij ATI kaarten vele malen minder dan bij Nvidia kaarten. http://www.youtube.com/watch?v=bkKtY2G3FbU zie de verschillen van DX11 met en zonder tesselation. Dus voor mensen die een nieuwe kaart willen kopen: Dit: http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnaWpwZGSa/Test_nVidia_GeForce_GTX_480/En het hele bang for bucks verhaal ligt sinds de lancering van de GTX460 en GTX465 ook flink onder vuur. Ook komt daar nog is bij dat Nvidia eindelijk hun productie op orde heeft en hierdoor de kosten flink naar beneden gegaan zijn. In mijn ogen heb je momenteel het meeste plezier van een Nvidia kaart als je dx11 wil gaan draaien en je voorbereiden op de toekomst. ATI kaarten zijn leuk, maar vergelijk een GTX470 met een HD5870 en je hebt betere prestaties voor dezelfde prijs. zo, en nu naar bed
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smokey
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: Augustus 04, 2010, 08:41:50 » |
|
ach mijn twee Nvidia's 7950GT's doen het ook nog... ik heb nog een mooie GTX 285 voor 'weinig'. Nu nog geen jaar oud; zeg maar wanneer je haar ten huwelijk gevraagd hebt 
|
|
|
|
|
|
Oh pitiful shadow lost in the darkness, Bringing torment and pain to others, Oh damned soul wallowing in your sin, Perhaps it is time to die. © Hell Girl
|
|
|
|