Team Silverbullet - Multigaming clans since 2000
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Inifinity Ward reageert op ontbreken dedicated servers Modern Warfare 2  (gelezen 299 keer)
hawker
Member
Legendary Forum Member
*

Veni, Vidi, Vici!

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: Oktober 21, 2009, 10:32:47 »

Het management van ontwikkelstudio Infinity Ward heeft gereageerd op de ophef die is ontstaan rond de nieuwe game Modern Warfare 2. Deze zal ondersteuning voor dedicated servers ontberen en veel fans zijn daarover erg teleurgesteld.

De petities die boze spelers hadden gestart naar aanleiding van het ontbreken van dedicated servers in Modern Warfare 2, zijn inmiddels ruim honderdduizend keer getekend. Wie denkt dat Infinity Ward zal zwichten voor de kritiek, lijkt zich echter te vergissen. In een interview met website Game Informer hebben studiobazen Vince Zampella en Jason West van Infinity Ward de beslissing nogmaals sterk verdedigd.

West en Zampella benadrukken dat hardcore spelers weinig last zullen hebben van de beslissing. Clans zullen nog steeds privé oefenpotjes kunnen spelen en de enige functionaliteit die ze zullen moeten missen is het modden van maps en andere spelelementen.

'We dachten dat het leuk zou zijn als spelers de game ook daadwerkelijk eens zouden kunnen spelen", zegt Zampella spottend. Volgens hem stelt Infinity Ward het belang van de spelervaring boven dat van modders en tuners. Bij de eerste Modern Warfare waren er veel klachten over spelers die geen geschikte server konden vinden door het grote aantal cheaters of de grote krachtverschillen tussen de spelers.

Toen het besluit bekend werd gemaakt om geen dedicated servers voor Modern Warfare 2 toe te staan, gingen er direct geruchten dat het om een maatregel tegen piraterij zou gaan. Volgens Zampella is dat niet het geval: "De Steam-functionaliteit helpt tegen piraterij, het ontbreken van dedicated servers volgens mij niet".

Volgens West zijn met name spelers met commerciële belangen tegen het aangekondigde ontbreken van dedicated servers. Hij stelt dat er veel mensen geld verdienen met het verkopen van advertenties op dedicated servers en dat het met name deze mensen zijn die op hun achterste poten staan na de aankondiging.

Alle multiplayer matches in de pc-versie van Modern Warfare 2 zullen via de portal 'iw.net' verlopen. Community manager en creative strategist Robert Bowling van Infinity Ward licht de functionaliteit van de nieuwe portal op zijn blog toe. Ook hij benadrukt dat alle nadelen van dedicated servers zullen verdwijnen en dat de voordelen worden behouden. Het modden van maps en spelregels zal beter gereguleerd zijn en valsspelen wordt tegengegaan door het Valve-Anti-Cheat-systeem. Private matches en spelen met vrienden of clans blijft prima mogelijk, aldus Bowling.

Zo! misschien wordt het toch nog wat!

Grass grows, birds fly, sun shines,
And brother I hurt people.
I'm a force of nature.
If you were from where I was from,
you'd be fucking dead.
~The Scout
Stierenoog
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 21, 2009, 11:35:03 »

"We dachten dat het leuk zou zijn als spelers de game ook daadwerkelijk eens zouden kunnen spelen"

OMFG snappen ze er dan ook helemaal niks van? En mensen die veel geld verdienen met adverteren op dedicated servers? Kom op zeg, volgens mij krijgen we nu juist een loadingscreen volgepropt met ads van IW, Intel, nVidia, etc.
Verder denk ik dat de PC gamers ook moeten betalen voor de downloadable content zoals mappacks. Als het mogelijk zou zijn om mods en custom maps te maken is het nog geen uur werk om deze nieuwe maps voor iedereen beschikbaar te maken.

Ik sluit me aan bij Allstar, ik kijk de kat uit de boom, eerst maar eens wachten op de eerste reviews. Dit was gelijk de laatste keer dat ik een spel pre-order. (cdwow heeft m'n geld binnen 24 uur teruggestort btw)
Moraal
Member
Legendary Forum Member
*

Ego Brain

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 21, 2009, 17:13:24 »

Er is ook nooit gezegd dat clans geen private servers kunnen zoeken om oefenpotjes te spelen. Het enige verschil nu is dat je een match speelt met airstrike, UAV en alles erop en eraan. Gewoon een pub maar dan met 5 tegen 5 op een server waar iedereen een ping heeft van boven de 130 aangezien alles op je eigen computer gehost wordt. Zoals ik al eerder had gezegd, wordt het gewoon een soort L4D. Daar kan je toch ook private matches spelen en met vrienden spelen. Je kan alleen helemaal niks echt aanpassen of mods maken of maps maken, dus daarom is L4D nooit echt iets geworden dat veel clans spelen!

Today, a young man on acid realized that all matter is merely energy condensed to a slow vibration. That we're all one conciousness experiencing itself subjectively. There is no such thing as death, life is only a dream and we are an imagination of ourselves. -Bill Hicks
Stalker
Member
No-Life Member
*

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 21, 2009, 17:35:42 »

Tsja, reacties van Moraal & Stier zijn idd te begrijpen.

Maar goed, als jullie de kat uit de boom kijken, moet er toch iemand zijn die 't moet spelen voordat jullie 'm kopen of links laten liggen Lachen. Met andere woorden, laat maar komen Lachebek

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
Fox
Global Moderator
Legendary Forum Member

Vosje

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 21, 2009, 18:28:47 »

Tsja, reacties van Moraal & Stier zijn idd te begrijpen.

Maar goed, als jullie de kat uit de boom kijken, moet er toch iemand zijn die 't moet spelen voordat jullie 'm kopen of links laten liggen Lachen. Met andere woorden, laat maar komen Lachebek

+1  Lachen We zien het wel..

Citaat
Chuck Norris knows Victoria's Secret.

Citaat
Chuck Norris once challenged Lance Armstrong in a "Who has more testicles" contest. Chuck Norris won by 5.
Drago
Member
Sr. Member
*

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 21, 2009, 19:52:23 »

ik laat me order staan maar ik ruik hier wel een flop Lachebek Achja zoals vele zeggen, we zullen zien...

Run if you like but why delay the inevitable ?
Stierenoog
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 21, 2009, 19:56:25 »

Misschien koop ik em uiteindelijk wel hoor, ook al zuigen de wars, ik heb nu alleen m'n pre-order opgezegd.
Sh0ck
Member
V.I.S. Member
*

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 21, 2009, 20:36:04 »

Ja vind ik ook

Koop m uiteindelijk wel maar kan t geld nu ook wel weer gebruike.. Kut Brommer :p

En hoef m om dit niet te hebben or..

Citaat
The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame. 

Hellsing,
Smokey
No Comment

$p@M|<!NG

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 21, 2009, 21:16:53 »

ik laat mijn pre-order staan; ik wil namelijk alle hoesjes  Grijns

geen ge***k met mods meer, het klinkt mij wel goed in de oren eigenlijk
daarbij snap ik de nadelen wel en zoek je een competative warmod, maar toch

ik zeg: goed nieuws!

Oh pitiful shadow lost in the darkness,
Bringing torment and pain to others,
Oh damned soul wallowing in your sin,
Perhaps it is time to die.
 © Hell Girl
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar:  

Copyright © 2000-2009 SilverBullet. All rights reserved.