hawker
Member
Legendary Forum Member

Veni, Vidi, Vici!
|
 |
« Gepost op: Augustus 06, 2010, 12:06:08 » |
|
Valve heeft betalen via iDeal mogelijk gemaakt in Steam. Voorheen kon op het online-gameplatform alleen met creditcards, ClickandBuy en PayPal worden betaald. Valve berekent geen commissie aan klanten die met iDeal betalen.
iDeal logoValve heeft de nieuwe betalingsmogelijkheid met een banner op zijn distributienetwerk publiek gemaakt. Het was al mogelijk om indirect te betalen zonder een creditcard via een bankrekening die aan PayPal of ClickandBuy is gekoppeld.
Valve richt zich met de iDeal-betalingsmogelijkheid alleen op de Nederlandse markt. De dienst is een samenwerking van negen Nederlandse banken en wordt beheerd door Currence, het bedrijf dat ook de betaalmogelijkheden PIN en Chipknip beheert.
Dat Valve geen extra kosten voor het kopen van games met iDeal hanteert, is niet vanzelfsprekend. Uit onderzoek van eind vorig jaar blijkt dat ongeveer 4 procent van alle webwinkels een commissie berekent voor betalingen met behulp van de dienst, wat een doorn is in het oog van de Consumentenbond.
|
|
|
|
|
|
Grass grows, birds fly, sun shines, And brother I hurt people. I'm a force of nature. If you were from where I was from, you'd be fucking dead. ~The Scout
|
|
|
Geisha23v
Member
Full Member

|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 06, 2010, 16:23:10 » |
|
Toen ik het las (op waarschijnlijk dezelfde site waarvan jij het gekopieerd hebt) was ik even blij verrast. Schijnbaar is de Nederlandse gamemarkt groot genoeg om een aparte betaalmethode in te voeren.
Stuk praktischer ook trouwens, als je geen creditcard of PayPal hebt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AllStar
Member
V.I.S. Member

|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 06, 2010, 16:32:22 » |
|
Mja wel nice, maar PayPal werkt ook ideaal imho 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hawker
Member
Legendary Forum Member

Veni, Vidi, Vici!
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 06, 2010, 16:49:31 » |
|
Mja wel nice, maar PayPal werkt ook ideaal imho  I know, paypal is prima, maar slackers als shock hebben dat natuurlijk niet! 
|
|
|
|
|
|
Grass grows, birds fly, sun shines, And brother I hurt people. I'm a force of nature. If you were from where I was from, you'd be fucking dead. ~The Scout
|
|
|
vitrix
Member
Sr. Member

|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 06, 2010, 21:51:08 » |
|
Ik had een clickandbuy rekening waarmee ik betaalde, maar is toch fijner omgewoon met ideal te doen  Zoals Geisha ook zeg, opvallen want het is echt alleen voor Nederland dus zijn we toch groot genoeg 
|
|
|
|
|
|
Nothing is True. Everything is Permitted.
|
|
|
|